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Medienrevolution der Networked Generation

Die nächsten Generationen verzichten zunehmend auf klassische Medien wie TV, Radio, Zeitungen und Zeitschriften und nutzen lieber Social Networking-Angebote, die das Internet bereit hält. So lautet zumindest das (mich wenig überraschende) Ergebnis des 2006 Ofcom Reports zum Mediennutzungsverhalten in Großbritanniens. Vermutlich lässt sich die Analyse grundsätzlich auch auf Deutschland übertragen. Immerhin 70 Prozent der 16 – 24-Jährigen britischen Bevölkerung nutzt bereits Social Software, d.h. sie bloggt, hat eine eigene Homepage oder stellt ihren persönlichen Content in irgendeiner Weise online.

Adepresse

"Ofcom’s research suggests this online lifestyle may have contributed to a fall in television viewing – this age group watch seven hours less television per week than the average viewer.

But when they do watch TV, it found they are turning away from public service broadcasting in favour of digital channels.The reduced consumption of other media, such as newspapers, magazines and radio, amongst this age-group compared to the general population, has also thought to have been driven by the net.

A spokesman for Ofcom said: "The speed at which consumption habits for this age group is changing is faster than other groups.

"They are leaving the traditional media and moving towards new media." (BBC News)

>> via DLD Blog: Radical media shift: the networked generation
>> BBC NEWS | Technology | Young drive ‚radical media shift‘

Klaus Eck

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