Martin Oetting und Dr. Paul Marsden haben einen MarketingProfs-Artikel zum Thema "Consumer Empowerment" geschrieben (PDF), in dem sie überlegen, wie man Kunden am besten in
Entscheidungsprozessen des Marketings einbeziehen kann. In Blogs und Foren erheben heute viele Blogger ihre Stimme und setzen sich kritisch mit Produkten und Unternehmen auseinander. Das wirkt sich natürlich auch auf die Wahrnehmung von Marken aus. Der ConnectedMarketing-Blogger und Dr. Paul Marsden haben eine Checkliste für Unternehmen ("a simple consumer empowerment program") entwickelt, mit der sich diese Effekte im Business sehr gut nutzen lassen. Darüber hinaus zeigen sie anhand von vielen Beispielen, wie die Zukunft des Marktings aussehen könnte:
The consumer empowerment program:
- First, set up a simple poll—online, SMS, telephone, or on
interactive TV—that allows consumers to vote on some aspect of your
product or marketing. …
- The key is to keep it so simple that people can make their wishes
known by a simple click of a mouse, remote control button, call or text
message—hassle-free voting is what they will want.
- Keep options to a minimum—by only having two options to vote
from, you’ll keep at least half of your voters happy when you act on
their wishes. …
- Invite consumers from your target market to participate in the
poll. Opinion leading consumers and brand fans are a priority, but all
target consumers should be welcome. After all, numbers are
important—the more participants, the more advocates, the bigger the
impact on sales.
- Nonetheless, try to give the poll an air of exclusivity, creating
the impression for voters that they are VIPs—very influential persons.
When you exclude people outside your target market, the participants
will feel special and privileged, and this will help foster loyalty and
advocacy.
- Finally, when the votes are in, act on them—and let voters know you have acted on them." (Consumer Empowerment)
Klaus Eck, econcon
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