Es gibt einige Gruende, die fuer oder gegen das Business Blogging sprechen, die Cheryl Gidley in ihrem Artikel „To Blog or Not to Blog?“ aufgefuehrt hat:
Pro Blogging:
„1. The blog owner is a thought leader working to capture a following that returns frequently to see what she thinks. …
2. People read the blog to keep up with technical data regarding a specific area of interest. …
3. The blog itself is an internal document — a means for team members to know what’s going on with a high priority account, for example. …“
Kontra Blogging:
„1. You have an incredibly ego-centric cowboy author who actually thinks everyone in the world wants to know, to the nth degree, how a highly technical product evolved to its present state. ….
2. You’re cleverly giving your product and service strategy away to competitors because there are no controls regarding the information that’s to be released on-line, and/or because there is no one with the authority and the time to prescreen information before it is published. …
3. Someone else captures your blog inside their blog and uses it as a running critique of how they feel your product/company/expert is inept. ….“
Letztlich muss jedes Unternehmen für sich selbst entscheiden, ob das Führen eines Weblogs zum eigenen Business passt oder nicht. Manchmal ist es einfach nicht mit der eigenen Marketing-Strategie kompatibel. In Deutschland gibt es bisher erst wenige Unternehmen, die sich mit der Einbindung von Weblogs in die Unternehmensstrategie auseinandersetzen. Doch ich bin zuversichtlich, dass sich in dieser Hinsicht noch sehr viel tun wird.
>> iMedia Connection: Cheryl Gidley: To Blog or Not to Blog?