Wie sage ich es meinem Blogger? Eine Frage, die sich in Deutschland zwar noch selten für PR-Agenturen und Unternehmen stellt. Bislang erhalten nur wenige Blogger PR-Anfragen. Doch steigende Zugriffszahlen auf den Weblogs könnten das schon bald ändern. B.L. Ochman gibt einige Tipps für das Verhältnis zwischen Bloggern und PR:
„Tips for effective PR pitching:
• Address the blogger by his/her name, or just say „hi.“ Never say „dear editor“ or „dear sir/madam“ …
• Don’t tell anyone they „must“ or „should“ write a story or book a guest. Instead, explain why the topic is of interest and why this person an expert worth knowing. Don’t be cute.
• Reporters and bloggers all follow headlines. Explain how the idea or person you are pitching ties into a current news item or a trend.
• Let the blogger know you’ve at least looked at the publication and see if you can find something to praise. …
• Don’t whine if you don’t get coverage by saying you „can’t believe“ the blogger didn’t include, won’t write about, haven’t heard of XYZ company.
• Bloggers aim to provide a personal view of the news. They write in conversational style as an antidote to the canned news of traditional media. Why would you send a canned PR-speak pitch?“
(B.L. Ochman)
>> Global PR Blogweek: The PR Lessons of A Clueless Blog Pitch